Lønnsomt for samarbeidspartnere
Vi skal være den mest kostnadseffektive salgsorganisasjonen for laks og ørret i Norge. Slik kan vi tilby konkurransedyktige vilkår som gir utslag i lønnsom gevinst for våre samarbeidspartnere.
sikrer kvaliteten og lønnsomheten for våre samarbeidsparter
Vi skal være den mest kostnadseffektive salgsorganisasjonen for laks og ørret i Norge. Slik kan vi tilby konkurransedyktige vilkår som gir utslag i lønnsom gevinst for våre samarbeidspartnere.
Vi er tilgjengelige ved behov helt til fisken er fremme – uansett tid på døgnet.
Vi dokumenterer de ulike produksjonsprosessene – fra rogn til fisken er levert kunde. Bravo Seafood er Global G.A.P. og ASC sertifisert.
Selskapet er eid av de ansatte, som har lang erfaring og høy kompetanse i sine fag.
Vi samarbeider tett med leverandører og transportører, for å sikre levering til rett tid og rett sted.
Vi har egen markedsdirektør i Asia-markedet, som sørger for kontakt med kundene og at fisk med rett kvalitet og størrelse ankommer til avtalt tid og sted.
Folka i Bravo Seafood kjenner både oppdrettarane langs norskekysten og kundaneute i verda. Dei er seriøse og kunnskapsrike med ein god porsjon empati, humor og sans for det daglegdagse. Men likevel profesjonelle til fingerspissane når handelen skal gjerast og oppgjeret sikrast.
Flere av de ansatte i Bravo Seafood har bakgrunn fra merdkanten i ulike oppdrettsbedrifter og har god forståelse for hva vi driver med.
For å lykkes som fiskehandlere må en ha stort engasjement for fisken og jobben. De som jobber i Bravo Seafood har høy kompetanse og er tilgjengelige 24/7.
Vi leverer fersk, norsk laks til kunder i flere land i Asia og fisken blir sendt østover med fly flere ganger i uken. Markedet i Asia er et svært viktig satsingsområde for Bravo Seafood
Vi matcher oppdretterens tilbud og kundens etterspørsel – og er tilgjengelige 24/7
Kravene i åpenhetsloven:
Bravo Seafood AS følger lov om virksomheters åpenhet og arbeid med grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold (åpenhetsloven 2021, § 1) som pålegger større virksomheter å gjennomføre aktsomhetsvurderinger for å unngå negative konsekvenser for menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold i egen virksomhet og i virksomhetens leverandørkjede.
Lovens andre formål er å sikre allmenheten tilgang til informasjon om hvordan bedriften håndterer negative konsekvenser for grunnleggende menneskerettigheter og anstendige arbeidsforhold.
Åpenhetsstandarden i åpnehetsloven bygger på FNs retningsgivende prinsipper for ansvarlig næringsliv og menneskerettigheter (UNGP) og OECDs veileder for aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv. For å oppfylle loven, må virksomheten gjennomføre en prosess for aktsomhetsvurderingene.
Etikk i Bravo Seafood handler om at vi skal kunne stå for de valgene vi gjør i jobbsituasjonen. Vil de tåle offentlighetens lys? Vi tar både hodet, magefølelsen og ryggmargsrefleksen i bruk når vi handler, og som regel ender vi opp med de gode valgene. Likevel vil noen situasjoner være vanskeligere enn andre og derfor har Bravo Seafood vedtatt etiske regler. De sørger for at valgene ikke går på bekostning av fellesskapets beste og setter en standard for hvordan vi skal utføre oppgavene våre på en måte som gjør at samarbeidspartnere kan ha tillit til oss.
Selger laks og ørret, og ble grunnlagt i Florø i 2008. Selskapet er eid av de ansatte og er solid finansiert.